Uudiskirjaga liitumine õnnestus!

Midagi läks valesti! Vaata, et kõik väljad oleksid õigesti sisestatud.

Soovid teada meie tegemistest ning saada põnevaid retsepte?

Tead, kuidas vähendada tablettide tarbimist? See on hästi lihtne. Vastus peitub naturaalses puljongis!

See sisaldab erinevaid mineraalne ja vitamiine, mida meie keha vajab igapäevaseks funktsioneerimiseks. Ära lase rasketel nimedel ennast heidutada, sest kui Sa oled lugenud multivitamiini paki tagakülge, siis ilmselt oled ka nende sõnadega juba tuttav:

 

1) Glükosaminoglükaanid – nende kohta öeldakse kui „erilised molekulid, mis hoiavad liigesed terved“. Muide, 2/3 sellest ühendist leidub puljongis.

 

2) Glükosamiin – tavaliselt kasutatakse seda lisandina, et ravida artriiti ja aitamaks patsienditel taastuda vigastustest ja operatsioonidest.

 

3) Hüaluroonhape – seda hapet leidub inimese kehas juba nagunii, aga uuringud näitavad, et tarbides seda lisandina juurde, aitab see ravida osteoartriiti, suuhaavandeid, haavu ja põletusi.

 

4) Kondroitiinsulfaat – vähendab märgatavalt artriidist tekkinud valu ning tõstab liigese liikuvust inimestel, kes põevad artriiti. Tavaliselt müüakse seda eraldi lisandina.

 

5) Kaltsium – kõige rikkalikum mineraal, mida leidub inimkehas. Lisaks on see üks elektrolüütidest, mida leidub rohkelt kondist keedetud puljongis. Enamasti teatakse kaltsiumi kui mineraali, mis aitab meie kehal tugevdada luid ja hambaid, aga samal ajal aitab kaasa vere hüübimisele, närvisignaalide saatmisele ja vastuvõtmisele, toetab lihaste funktsiooni, vabastab hormoone ning hoiab normaalset südamerütmi.  

 

6) Magneesium – magneesium on vajalik rohkem kui 300 biokeemilisele reaktsioonile meie kehas. Samuti see tugevdab luid, aitab meie närvisüsteemil ja lihastel normaalselt töödata, tugevdab immuunsüsteemi, aitab südamel säilitada stabiilset südamerütmi, ja lisaks sellele kõigele veel aitab toota energiat ning reguleerida veresuhkru taset.

 

7) Fosfor – üks oluline osa meie hammastele ja luudele, aitab kaasa nii neerude funktsioneerimisele, lihaste töö reguleerimisele, südamerütmi säilitamisele kui ka aju ning närvide tööle. Lisaks on see eriti kasulik sidekudede moodustamisel!

 

8) Räni – tavaliselt kasutatakse lisandina, et tugevdada nõrgenenud luid, ravida südame haigusi ning toetada südameveresoonkonna süsteemi. Lisaks aitab kaasa naha paranemisele, väsimusele ning seedehäiretele.

 

9) Kollageen – see on kõige enim leiduv proteiin meie kehas, tihti kutsutakse seda kui „liimiks“ mis hoiab meid koos. Leidub seda nahas, luudes, arterites, sidekudedes, pakkudes struktuurset tuge ja elastsust, mis teeb meie keha eriti vastupidavaks. Kollageen on see, mis teeb meie naha tugevaks ja elastseks ning on vajalik asendamaks nö „surnud“ naharakke. Lisaks kiirendab haavade paranemist.

 

10) želatiin – see on midagi, mille abil saame kirjeldada kollageeni, sest see on kõige nähtavam indikaator, kui keedetakse kondist puljogit. Kui puljong on kollageenirikas, siis jahtumisel muutub puljong kallerduvaks. Želatiin ravib väga hästi rabedaid küüsi näiteks!

 

11) Aminohapped – 22 ühendit, mis on olulised normaalseks inimkeha funktsioneerimiseks! Paljud puljongis leiduvatest proteiinist kusjuures muutuvad seedimisel aminohapeteks. Kondist keedetud puljongis leidub kahte eriti vajalikku aminohapet:

 

*Proliin – aitab meie kehal parandada kudesid, moodustada kollageeni, hoida artereid puhtana ning elastsena ning säilitada tervislikku vererõhku!

 

*Glütsiin – teine enim inimese ensüümides ja valkudes leiduv aminohape. Eriti palju on seda meie nahas, sidekudedes ja lihastes. Lihtne aminohape, kuid vajalik teiste aminohapete tootmisel. Glütsiin aitab kaasa seedimisele, veresuhkru reguleerimisele ning närviimpulsside edastamisele. Aitab nahka ja sidekudesid hoida pingul ning elastsena, seega on see tõhus vahend, mis aitab vananemise vastu. 

 

Need ongi lihtsad 11 põhjust, miks tarbida naturaalset puljongit. Puljongit nimetatakse tänapäeval superfoodiks. Puljongit võid niisama juua või kasutada erinevate toitude tegemisel, näiteks suppides, hautistes, risotodes jne. Miks ka mitte smuutis? Hoolitse enda eest!